جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

الهه تاج زاده هستم، کارشناس رشته مدیریت بازرگانی و کارشناس ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات.در زمینه های مدیریت، بازرگانی، مارکتینگ، تبلیغات، ارتباط با مشتریان، تحلیل بازار، ترجمه تخصصی متون مدیریت و تدریس زبان انگلیسی فعالیت می کنم.
تصمیم دارم در این وبلاگ، تمامی فایل های درسی و غیر درسی، تجربیات و دانسته های خودم رو در اختیار دوستان علاقه مند در این زمینه قراردهم.

نویسندگان

سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی

شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۳۴ ب.ظ
سلام به همه عزیزان
کتاب "سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی"، نوشته لوار ریس و آل ریس، در این بخش توسط اینجانب خلاصه شده است.
نکته شایان توجه این است که کل کتاب خلاصه شده و هیچ دخل و تصرفی در متن ،ایجاد نشده بلکه متن عینا در خلاصه نویسی درج شده است.

سقوط
بخشی از کتاب: روابط عمومی اعتبار دارد، اما تبلیغات نه! ممکن است بتوانید با یک برنامه تبلیغاتی بسیار حساب‌شده، روی مخاطبان خود تأثیر مثبت بگذارید ولی با کمک روابط عمومی می‌توان آسان‌تر و بهتر به نتیجه دلخواه رسید.

هنگام مشاوره با مشتریان معمولاً اولین توصیه ما به آن‌ها این است که هر برنامه جدید بازاریابی باید در ابتدا به اطلاع‌رسانی آغاز شود و به‌تدریج و پس از دست‌یابی به اهداف اولیه روابط عمومی، برنامه‌ریزی تبلیغاتی پیرامون آن صورت گیرد. برای مدیرانی که تحت نفوذ فرهنگ تبلیغات هستند، این‌یک ایده نوین و انقلابی و برای دیگران، یک تکامل طبیعی در تفکر بازاریابی به شمار می‌رود.

چرا مردم باید به پیام یک نام تجاری که تابه‌حال چیزی درباره آن نشنیده‌اند توجه کنند؟ قابلیت باورپذیری این پیام در چیست؟

اگر شخصی به شما تلفن کند و بگوید: "شما مرا نمی‌شناسید. کالاهای مرا هم نمی‌شناسید. شرکت مرا هم نمی‌شناسید ولی من می‌خواهم که با شما قرار ملاقاتی بگذارم و مایلم که به شما چیزی بفروشم." شما بلافاصله تلفن را قطع می‌کنید.

اطلاع‌رسانی یا روابط عمومی درواقع اعتباری را فراهم می‌کند که برمبنای آن تبلیغات هم معتبر خواهد شد. تا زمانی که یک نام تجاری جدید برایتان معتبر نباشد به تبلیغاتش توجه نخواهید کرد.

برای موفقیت در ساخت و ارائه یک نام جدید تجاری شما به استفاده صحیح از روابط عمومی و تبلیغات در کنار یکدیگر و به‌عنوان مکمل نیاز دارید.

قانون کلی این است که تا زمانی که از امکانات روابط عمومی به‌طور گسترده بهره‌برداری نکرده‌اید تبلیغات را شروع نکنید.

تبلیغات نمی‌تواند یک نام تجاری جدید تولید کند اما اطلاع‌رسانی قادر است این کار را انجام دهد. تبلیغات تنها می‌تواند نام تجاری‌ای که قبلاً توسط اطلاع‌رسانی ساخته‌شده است را ابقا کند.

شما برای شروع هر کاری به اعتبار نیاز دارید که فقط یک شخص یا یک منبع سوم می‌تواند برایتان فراهم کند. پس اولین مرحله هر فعالیت اقتصادی جدیدی باید روابط عمومی باشد.

در آینده ناله‌های اندوهناک صنعت تبلیغات را خواهید شنید و این نه‌فقط به خاطر مسائل مالی است بلکه مهم‌تر از آن به دلیل کاهش نقش و اعتبار تبلیغات به‌عنوان عامل سنتی در برنامه‌ریزی‌های بازاریابی است. بازاریابی وارد عصر روابط عمومی شده است.

دریافت
عنوان: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی
توضیحات: خلاصه کل کتاب


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۱/۰۳
  • ۳۸۱ نمایش
  • الهه تاج زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی