جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

الهه تاج زاده هستم، کارشناس رشته مدیریت بازرگانی و کارشناس ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات.در زمینه های مدیریت، بازرگانی، مارکتینگ، تبلیغات، ارتباط با مشتریان، تحلیل بازار، ترجمه تخصصی متون مدیریت و تدریس زبان انگلیسی فعالیت می کنم.
تصمیم دارم در این وبلاگ، تمامی فایل های درسی و غیر درسی، تجربیات و دانسته های خودم رو در اختیار دوستان علاقه مند در این زمینه قراردهم.

نویسندگان

مذاکره برای خرید لپ تاپ- مطالعه موردی

دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۲۱ ب.ظ

در ادامه:

در این مذاکره برای خرید لپ تا پ موارد  زیر برداشت میشود:

1-فروشنده بیشتر تکیه بر ویژگی ها ی فنی خاصی از محصول ( مثل RAM  و هارد و گرافیک)داشت و هیچ مانوری روی سایر موارد نداشت.در واقع فقط معرفی محصول را در چند مورد تخصصی خلاصه کرد.


2-قیمت برای خریدار بسیار اهمیت دارد به گونه ای که خواستار خرید چک یا اقساطی شد ولی فروشنده در ابتدا چیزی راجع به بودجه و هزینه ای که خریدار میتواند بکند مطرح نکرد.


3-فروشنده سعی کرد تا حدودی مشتری را جذب کند ولی هیچ تلاشی در جهت حفظ مشتری نکرد و مذاکره بدون رسیدن به نتیجه به پایان رسید.


4-مزیتی از محصول برای مشتری شمرده نشد.


5-گارانتی از دیگر مواردی بود که برای مشتری اهمیت داشت.طبق گفته فروشنده برای گارانتی بیشتر باید مبلغ بیشتری پرداخت شود.


6-فروشنده از مشتری راجع به موقعیت سوالی نپرسید و مشتری برای توجیه بیشتر فروشنده از زمینه کاری خودش صحبت کرد و برای توجیه قیمت نیز عنوان کرد که  لپ تاپ رابرای استفاده شخصی نمیخواهد و در محل کار فقط از آن استفاده میکند.


7- بعضی  از سوالاتی که فروشنده از مشتری پرسید جهت دار نبود و درست پرسیده نشد.


8-در این مذاکره Problem Questions به چشم نمیخورد.در واقع نه تنها چیزی راجع به مشکلات گذشته  مشتری(درصورت داشتن سابقه استفاده از لپ تاپ) پرسید ه نشد بلکه وضعیت فعلی مشتری هم کاملا سطحی و گذرا از زبان خودمشتری عنوان شد.


9-ارزش آفرینی که خریدار برای مشتری در نظر گرفت مشتری را مجاب نکرد.فروشنده کیف و نرم افزار برای خریدار بعنوان اشانتیون و تخفیف درنظر گرفت ولی باز مشتری مجاب به خرید قطعی نشد.در واقع مشتری را با سوالات زیاد و سردرگمی رها کرد و مذاکره را به پایان نرساند.


10-فروشنده جهت گیری به ذهن  مشتری نداد و سوالاتی برای تصمیم گیری مشتری نپرسید.رفع ابهامی از مشتری نشد و به همین دلیل مشتری در خرید دودل بود و تردید داشت.


نتیجه گیری:

فروشنده  کاملا از روی شکم سیری با خریدار برخورد کرد و سعی در جذب مشتری نداشت در مقابل مشتری تشنه خرید البته با بودجه مناسب بود و حتی اعلام کرد که به فروشنده و حرفهایش اعتماد کرده و محصول را پسندیده ومنتظر یک سیگنال از طرف خریدار است ولی متاسفانه فروشنده تلاش زیادی در این مسیر نکرد.به همین جهت  مذاکره به سرانجام برای خرید نرسید.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۱/۱۶
  • ۴۳۲ نمایش
  • الهه تاج زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی