جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

الهه تاج زاده هستم، کارشناس رشته مدیریت بازرگانی و کارشناس ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات.در زمینه های مدیریت، بازرگانی، مارکتینگ، تبلیغات، ارتباط با مشتریان، تحلیل بازار، ترجمه تخصصی متون مدیریت و تدریس زبان انگلیسی فعالیت می کنم.
تصمیم دارم در این وبلاگ، تمامی فایل های درسی و غیر درسی، تجربیات و دانسته های خودم رو در اختیار دوستان علاقه مند در این زمینه قراردهم.

نویسندگان

بازاریابی درون‌گرا چیست؟

يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۴۲ ب.ظ

بازاریابی چیست؟

رساندن پیام مناسب در زمان مناسب به شخص مناسب از طریق رسانه مناسب به صورت مستمر را یک فرایند بازاریابی گویند.با توجه به تعریف ، رساندن پیام مناسب به مخاطب مناسب به شیوه درست و اصولی مهمترین هدف بازاریابی است که در حقیقت همین اصل را نیز در بازاریابی درون‌گرا مشاهده می‌کنیم اما با رویکردی متفاوت!

بازاریابی درون گرا چیست؟

بازاریابی درون‌گرا یک فرایند بازاریابی است که از طریق تولید محتوای منحصر به فرد و کاربرپسند انجام می‌شود . این محتوای تولید شده قبل از تصمیم‌گیری برای خرید به دست مخاطب خواهد رسید. این روش بسیار مقرون به صرفه است و بهترین روش برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت شما به خریداران است.در تعریف بازاریابی، واژه پیام حکایت از پیام تبلیغاتی دارد اما در بازاریابی درون‌گرا، واژه محتوا، محتوایی است که به سوالات ذهنی، دغدغه‌ها و مشکلات کاربران و مخاطبان پاسخ می‌دهد.

در واقع رویکرد بازاریابی سنتی یا برون‌گرا، تمرکز بر روی پیام تبلیغاتی و ویژگی‌های محصول است اما رویکرد بازاریابی درون‌گرا یا جاذبه‌ای، تمرکز بر روی مزایای محصول و مشکلات و دغدغه‌هایی است که محصولات و خدمات ما می‌توانند از مخاطبان مرتفع نمایند. این پاسخ به نیازها و دغدغه‌ها، در قالب محتوای تولید شده به دست مخاطبان رسانده می‌شود. کاربران و مخاطبان، امروزه به دنبال ویژگی‌های محصولات ما نمی‌گردند بلکه به دنبال رفع مشکلات، مسائل و دغدغه‌های ذهنی خود در فضای وب هستند.

مزایای بازاریابی درون گرا چیست؟

  •  بر پایه تکنیک بازاریابی با کسب اجازه :

یکی از مهم‌ترین مزایای بازاریابی درون‌گرا نسبت به سنتی، Permission Marketing است که به معنای بازاریابی و تبلیغات با کسب اجازه از مخاطب می باشد. ما اغلب در معرض بمباران تبلیغات خسته‌کننده و آزار دهنده هستیم. انواع مدل‌های بازاریابی که باعث آزار و اذیت شما می‌شود، همه از جنس بازاریابی سنتی یا برون‌گرا هستند، مثل تبلیغات پیامکی ناخواسته، ارسال ایمیل‌های اسپم، تبلیغات پاپ‌آپ روی وب سایت‌ها، تیزرهای تلویزیونی بین فیلم و سریال و

اما در بازاریابی درون‌گرا، وقتی کاربران در خبرنامه وب‌سایت شما عضو می‌شوند و یا در شبکه‌های اجتماعی برندتان را دنبال می‌کنند، بدین معناست که به محتوا و همچنین شنیدن صدای برندتان علاقمند هستند. این عضویت یا دنبال کردن کاملا اختیاری هست و در هر زمان به راحتی می‌توانند به اختیار خود لغو اشتراک کرده و هیچ گونه مزاحمتی برای آن‌ها ایجاد نخواهد شد.

  • متمرکز بر روی مخاطب هدف شما :

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها در بازاریابی این است که به جای تبلیغات برای عموم مردم، فرآیند بازاریابی دقیقا برای مخاطبان هدف انجام شود. با تمرکز بر روی مخاطبان هدف و شناسایی نیازها و خواسته‌های آن‌ها، می‌توان نرخ تبدیل فروش محصولات و خدمات را تا حد چشم‌گیری افزایش داد.  برای این کار شما محتوایی تولید می‌کنید و به سوالات و دغدغه‌های ذهنی کاربران‌تان قبل از خرید پاسخ می‌دهید.

  •  انتشار ویروسی محتوای کاربرپسند :

یکی از مزایای دیگر ، انتشار محتوای تولید شده در شبکه‌های اجتماعی است که مخاطبان هدفتان، در آن‌جا شما را دنبال می‌کنند. وقتی شما محتوای خوب و مفیدی تولید کرده باشید، این شانس رو خواهید داشت که علاقمندان‌تان، محتوای شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند و بدین شکل محتوای شما به صورت ویروسی منتشر خواهد شد.

  • ارزان و مقرون به صرفه بودن:

اغلب بودجه‌های تبلیغاتی که در بازاریابی سنتی هزینه می‌شود بسیار زیاد است. تلویزیون، رادیو و… خیلی مناسب با بودجه محدود کسب و کارهای کوچک نیست اما بازاریابی درون‌گرا ارزان و مقرون به صرفه است و با حداقل هزینه‌ها قابل انجام است.

نتیجه گیری:

بازاریابی درون‌گرا تولید محتوای کاربرپسند که حاوی پاسخ نیازها، سوالات و مشکلات و دغدغه‌های کاربران و انتشار این محتوا در فضای وب است. این نوع از بازاریابی مزایای بسیاری نسبت به بازاریابی سنتی یا برون‌‌گرا دارد که یکی از مهم‌ترین این مزایا آن است که بر مبنای کسب اجازه از کاربر به جای تبلیغات مزاحم و خسته کننده بازاریابی سنتی یا برون‌گرا استوار است.

نوشته: امیر حسین کلهر

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۱/۲۹
  • ۳۵۰ نمایش
  • الهه تاج زاده

نظرات (۱)

بسیار مطلب خوبی بود . من نوشته های آقای امیرحسین کلهر رو دنبال می کنم وب سایت شخصی ایشون هم این هست : http://kalhor.me مقاله های دیگر وب سایت ایشون هم خیلی ساده و راحت نوشته شده و قابل فهم 

مرسی از شما سرکار خانم 


پاسخ:
درود بر شما
بله درست می فرمایید، مطالب ایشون کامل روان وسلیس موضوعات را بیان میکنند
باتشکر از شما
شاد باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی