جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

الهه تاج زاده هستم، کارشناس رشته مدیریت بازرگانی و کارشناس ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات.در زمینه های مدیریت، بازرگانی، مارکتینگ، تبلیغات، ارتباط با مشتریان، تحلیل بازار، ترجمه تخصصی متون مدیریت و تدریس زبان انگلیسی فعالیت می کنم.
تصمیم دارم در این وبلاگ، تمامی فایل های درسی و غیر درسی، تجربیات و دانسته های خودم رو در اختیار دوستان علاقه مند در این زمینه قراردهم.

نویسندگان

چگونگی شناسایی رابطه ضعیف یک شرکت با مشتری

يكشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۲۰ ب.ظ

مشتریان امروزی، کاملا آگاه هستند و می‌دانند که چه انتظاراتی باید داشته باشند. تعداد مشتریان کسب و کار شما با معرفی محصولات جدید یا ورود به سایر بازارها، بیشتر می‌شوند و شما هم باید به طور همزمان، سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) خود را توسعه بدهید.در زیر، شاخص‌هایی معرفی می شوند که بیانگر این امر هستند که روش‌هایی که برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنید، دیگر موثر نیستند و باید به فکر روش‌های جایگزین باشید.

  • زمانی که با ترک فروشندگان، مشتریان‌‌ خود را از دست می‌دهید:

نمایندگان فروش شما، بخش مهمی از فرآیند فروش کسب و کار هستند، ولی شما هم باید به اندازه آنان در مورد مشتریان بدانید. اطمینان حاصل کنید که در سیستم فروش شما، پروفایل مناسبی از مشتریان تهیه می‌شود و هنگامی که سیگنالی از مشتری مبنی بر تمایل به خرید دریافت می‌شود، اطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری و پردازش می‌گردد.

  •  اطلاعات مشتریان شما، تاریخ‌ گذشته است:

نگهداشتن اطلاعات و پروفایل مشتریان خیلی خوب است ولی اطلاعات قدیمی ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد. مطمئن شوید که اطلاعاتی جامع و بروز از مشتریان در دسترس تیم بازاریابی، فروش و خدمات فروش باشد. به این ترتیب اگر نیازها و سلایق مشتریان تغییر کند، شما هم می‌توانید با آن منطبق شوید.

  • نداشتن پیگیری، باعث از دست رفتن فرصت‌های فروش می‌شود:

حتی با بهترین تیم بازاریابی و فروش، بعضی از فرصت‌های تجاری از دست می‌رود ولی ریزش بیش از حد مذاکرات نشانه خوبی نیست. تمامی تعامل‌‌های انجام شده با متقاضیان و مشتریان را دنبال کنید و به تیم خود کمک کنید تا ارتباط با مشتریان را سفارشی‌سازی نمایند. این اقدام باعث می‌شود که سرنخ‌های فروش بیشتری جذب شوند.

  • شناخت شما از متقاضایان و مشتریان کافی نیست:

این که فقط بدانید مشتریان چقدر نزدیک به خرید هستند، کافی نیست. شما باید نیازها، بودجه  و سلایق‌ خرید آنها را هم بشناسید. تیم کاری شما باید بتواند این اطلاعات را درباره مشتریان به دست بیاورد و رابطه‌ای قوی از طریق بازاریابی،‌ فروش و خدمات پس از فروش با آنان برقرار نماید.

  •  مرور سریع مذاکرات با مشتریان امکان‌پذیر نیست:

بررسی سوابق مذاکرات قبلی با مشتریان باید به آسانی چک کردن ایمیل باشد. اگر از نرم‌افزاهای CRM استفاده نمی‌کنید، با استفاده از یک ابزار به اشتراک‌گذاری مطالب – نظیر شبکه اجتماعی داخلی – فضایی ایجاد کنید که کارکنان و نمایندگان فروش بتوانند آخرین وضعیت پیشرفت مذاکره با مشتریان را با دیگران به اشتراک بگذارند.

  •  بهترین مشتریان‌ خود را نمی‌شناسید:

وقتی مشتریان از شما خرید می‌کنند، در حقیقت اطلاعات ارزشمندی را به شما هدیه می‌دهند. از سوابق اطلاعاتی و بینشی که درباره مشتری کسب کرده‌اید، بهترین مشتریان‌تان را شناسایی کنید و ببینید که از کجا به سراغ شما آمده‌اند. به سراغ‌شان بروید، از آن‌ها تشکر کنید و در نهایت از ابزارهای تحلیلی برای شناسی مشتریان ارزشمند بعدی بهره بگیرید.

  • زمانی که شکایت‌های مشتریان، فراوان بوده و وفاداری‌ آن‌ها، کم است:

مشتریان انتظار دارد که خدمات سفارشی به آن‌ها ارائه کنید. به کارشناسان فروش و خدمات پس از فروش خود این امکان را بدهید که به اطلاعات مشتریان دسترسی داشته باشند و از ابزارهایی استفاده کنند که بتوانند خدمتی سفارشی به مشتریان ارائه دهند و آن‌ها را خوشنود سازند. اگر به دنبال وفادارسازی مشتریان هستید، کوچکترین تعامل‌های با مشتری را هم باید مد نظر قرار بدهید.

  •  زمانی کهپیش‌بینی‌هایتان دقیق نیست:

اگر پیش‌گویی‌هایتان به وقوع نمی‌پیوندد، احتمالا اطلاعات کامل و جامعی از مشتریان ندارید. به صورت دوره‌ای قیف فروش سازمان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تیم فروش بر روی سرنخ‌ها و فرصت‌های تجاری ارزشمند تمرکز کرده‌اند. با این کار می‌توانید پیش‌بینی‌های دقیق‌تری از رفتار خرید مشتریان داشته باشید.

  •  زمانی کهپیدا کردن سرنخ‌های جدید تجاری مشکل است:

همه روش‌هایی که به شناسایی مشتریان بالقوه منجر می‌شود، شفاف و روشن نیست. وقتی که متقاضیان بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک می‌کنند و به صفحه محصول می‌رسند، باید آن‌ها را شناسایی کنید. با جمع‌آوری و توسعه این نشانه‌ها، ممکن است متوجه شوید که آن‌ها بیش از آن‌‌چه فکر می‌کردید، به خرید محصولات‌تان علاقمند هستند.

یک راه‌کار جامع CRM می‌تواند تمامی مزایای بالا را برای شما به ارمغان بیاورد.


 ترجمه: صادق رشیدی

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۲/۰۵
  • ۴۳۵ نمایش
  • الهه تاج زاده

CRM

ارتباط با مشتری

مشتری

مشتری مداری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی