جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

الهه تاج زاده هستم، کارشناس رشته مدیریت بازرگانی و کارشناس ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات.در زمینه های مدیریت، بازرگانی، مارکتینگ، تبلیغات، ارتباط با مشتریان، تحلیل بازار، ترجمه تخصصی متون مدیریت و تدریس زبان انگلیسی فعالیت می کنم.
تصمیم دارم در این وبلاگ، تمامی فایل های درسی و غیر درسی، تجربیات و دانسته های خودم رو در اختیار دوستان علاقه مند در این زمینه قراردهم.

نویسندگان

۱۷ مطلب در بهمن ۱۳۹۴ ثبت شده است

هوش مصنوعی

۳۰
بهمن

باسلام و درود

در این بخش، درخصوص هوش مصنوعی، تاریخچه و مبانی آن ، اسلایدهایی تهیه شده که در اختیار شما عزیزان قرارداده ام.

موفق باشید


دریافت
عنوان: هوش مصنوعی

  • الهه تاج زاده

مقایسه “سهم از بازار” در مقابل “سهم خرید مشتری”، از موضوعات جدید و کاربردی بازاریابی است. سهم از بازار Market Share بیان می‌کند که چند درصد محصولات فروخته شده در بازار، مربوط به شرکت شماست ولی سهم خرید مشتری  Share of Wallet ، نشان می‌دهد که شما چه بخشی از سبد خرید هر مشتری در آن محصول را به خود اختصاص داده‌اید.سهم خرید مشتری با میزان وفاداری او به برند و محصول، رابطه مستقیم دارد. مشتری ممکن است از برند شما راضی باشد و محصول‌تان را با خوشحالی به دیگران پیشنهاد بدهد؛ در این صورت سهم شما از خرید این مشتری، چیزی حدود ۱۰۰% است، بدین معنی که مشتری در موقع نیاز به محصول، بدون این که به برند دیگری فکر کند، مسقیما محصول شما را خریداری می‌کند. حالا هر چقدر مشتری در هنگام خرید به گزینه‌های دیگر فکر کند و یا در کنار محصول شما، محصولات رقبایتان را خریداری نماید، سهم شما از این مشتری پایین‌تر می‌آید.این شاخص نشان می‌دهد که چگونه مشتری پول خود را بین شما و رقبایتان تقسیم‌ می‌کند. افزایش سهم از مشتریان باعث می‌شود که آن‌ها مشتریان جدید برایتان معرفی کنند و سهم از بازار شما را هم افزایش دهند.

منبع : گروه مدیریت ارتباط با مشتری

  • الهه تاج زاده

احتمالا برایتان پیش آمده که برای خرید یک دست کت و شلوار معمولی با قیمتی متوسط به یک مغازه رفته باشید و هنگام ورود به مغازه، مطمئن بودید که بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان بابت این لباس پول نخواهید داد، ولی هنگام خارج شدن، متوجه شدید که فروشنده کاری کرد تا برای این لباس، ۷۵۰ هزار تومان پرداخت کنید. به این تکنیک، Up Selling یا بیش فروشی می‌گویند. در این حالت، فروشنده شما را متقاعد می‌کند که برای تصاحب کالایی ارزشمندتر، مبلغ بالاتر از چیزی که در ابتدا به این کار اختصاص داده بودید، پرداخت نمایید.

حتما برایتان پیش آمده که برای خرید گوشی تلفن همراه به مغازه‌ای بروید و مثلا مبلغ یک میلیون تومان بابت خرید گوشی در نظر گرفته باشید. وقتی گوشی یک میلیون تومانی را خریدید، فروشنده به شما پیشنهاد می‌کند برای صفحه آن، کاور محافظ بگیرید. بعد از چسباندن کاور، کیف مناسبی پیشنهاد می‌کند. کیف را که گرفتید، حافظه جانبی در گوشی می‌اندازد. یک هندزفری بلوتوث هم برای موقع رانندگی‌تان به شما می‌فروشد. نرم‌افزار ناوبری هم که لازم است… خلاصه به خودتان می‌آیید و می‌بینید که یک و نیم میلیون تومان برایتان فاکتور کرد. این تکنیک را Cross Selling  یا فروش مکمل می‌گویند که شامل فروش قطعات جانبی و خدمات اضافی یک محصول است.

نمونه‌ای دیگر از این کار را فروشندگان فست‌ فود انجام می‌دهند. وقتی که سفارش همبرگر می‌دهید، در کنار آن، سیب‌زمینی سرخ‌کرده هم به شما می فروشند (Cross Selling) و گاهی اوقات شما را سوق می‌دهند تا یک کومبو شامل همبرگر، سیب‌زمینی، نوشابه و یک دسر خریداری نمایید (Up Selling). 

منبع : گروه مدیریت ارتباط با مشتری
  • الهه تاج زاده

بازاریابی حمایتی (Cause Marketing) یکی از روش‌های بازاریابی است که توسط یک کسب و کار یا سازمان انتفاعی با همکاری یک موسسه خیریه یا سازمان غیرانتفاعی، در قالب منافع متقابل، به هدف کمک مالی به جامعه یا به نوعی ایفای مسئولیت  اجتماعی سازمان‌ها در جامعه صورت می‌گیرد. این روش بازاریابی، یک ابزار قدرتمند است که قدرت نفوذ و اثرگذاری هر دو سازمان انتفاعی و غیر انتفاعی در جامعه را بالا می‌برد.بازاریابی حمایتی از بحث کمک مستقیم خود سازمان‌ها به موسسات خیریه در قالب اهدا و یا وقف، جدا است. یک رابطه بازاریابی است و لزوما بر پایه کمک نقدی نمی‌باشد.

این روش، از جدیدترین تکنیک‌های بازاریابی امروزین است که به کارگیری آن می‌تواند تاثیرات شگرفی را بر مخاطبین بگذارد. در واقع امروزه مخاطب سازمان انتفاعی، صرفا به محصول یا خدمات آن نگاه نمی‌کند، بلکه همواره سایر فعالیت‌های اجتماعی و برنامه‌های آن سازمان در حوزه مسئولیت اجتماعی را هم پایش می‌کند و گاها به جای مقایسه محصولات، به مقایسه این برنامه‌ها می پردازد.

بر اساس یکی از تحقیقات صورت گرفته در آمریکا، سالانه حدود ۱٫۵ میلیارد دلار توسط Cause Marketing به محرومان دنیا کمک می‌شود. بر اساس همین مطالعه، ۸۵ درصد از مردم کشور آمریکا (بین ۱۳ تا ۲۵ سال‌) زمانی که با یک محصول مشابه از دو برند با کیفیت و قیمت نزدیک به هم مواجه می‌شوند، برندی را انتخاب می‌کنند که آنان را به یاد یک هدف خیرخواهانه می‌اندازد و برنامه‌هایی در قالب کمک به بخش محروم جامعه توسط فروش محصول دارد.

  • الهه تاج زاده

انجام دادن درست بعضی کارهای کوچک، یک شاخص کلیدی برای ایجاد فرهنگ خدمات پس از فروش در هر سازمان است. در اینجا ده نمونه از اقدامات کوچک که تاثیر بسیار مثبتی بر خدمات پس از فروش خواهد داشت را معرفی می‌کنیم:

۱- دوباره چک کنید:

همه مشتریان دوست دارند شما کارها را برایشان دوباره چک کنید. حتی اگر کاملا مطمئن هستید که محصول مورد نظر مشتری را تمام کرده‌اید و یا هیچ اتاقی خالی ندارید، با این حال سعی کنید یاد بگیرید به مشتری بگویید: اجازه بدهید دوباره برای شما چک کنم.

۲- جای خود را با مشتری عوض کنید:

اگر شما فروشنده هستید، چه از طریق تلفن یا چهره به چهره، گاهی اوقات خود را جای مشتری بگذارید و دریابید چه برخوردی بهتر است با شما انجام شود؟ چه چیز شما را خوشحال می‌کند؟ چه چیز باعث رضایت شما می‌شود؟ در اینجا یک قانون طلایی را به یاد داشته باشید: خدمات را آن گونه که خودتان دوست دارید به شما ارائه شود، برای مشتری انجام دهید.


  • الهه تاج زاده

در این مطلب یازده روش ساده و کاربردی برای پشتیبانی خوب از فروش و به عبارتی بهتر، پشتیبانی از مشتریان یادآوری می‌شود که بر اساس تجربیات شرکت‌های موفق دنیا در این زمینه تدوین شده است.

  • پشتیانی فروش ۲۴*۷ داشته باشید. بدترین چیز برای یک مشتری این است که درست در زمانی که به پشتیبانی و کمک شرکت شما نیاز دارد، در دسترس نباشید. پس حداقل یک سیستم تلفنی تماس در هر ساعتی از هر روز هفته نیاز است.

  • امکان درج متن و پیام را اضافه کنید. بعضی از مشتریان ترجیح می‌دهند سوال و خواسته خود را بنویسند. شاید در برخی از مواقع نوشتن یک درخواست،‌ کار را برای پیگیری و اجابت آن ساده‌تر نماید.

  • امکان گفتگوی آنلاین را ایجاد کنید. گفتگوی آنلاین تمامی موانع برای برقراری یک تماس و درخواست را بر می‌دارد. بسیار سریع و اثربخش است. بسیاری از مشتریان وقت و حوصله‌ای برای ارسال پست الکترونیکی یا درج یادداشت را ندارند. امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر برای کاهش هزینه‌های خود از این امکان، البته در کنار سایر گزینه‌ها، استفاده می‌نمایند.
  • الهه تاج زاده

این روزها مشتریان اینترنتی از همیشه کم‌حوصله‌تر هستند. لازم است اصولی را رعایت کنید تا به‌سرعت توجه آنها جلب شود و در عین حال خرید از شما برای آنها به تجربه‌ای دلپذیر تبدیل گردد.

۱- مطمئن شوید که وب‌سایت شما هم در کامپیوتر، هم در تبلت و هم در گوشی موبایل به‌سرعت باز می‌شود.

یکی از متخصصان می‌گوید مهمترین تهدید شما شرکت‌های رقیب نیستند، بلکه دکمه Back مرورگر است. وقتی بازشدن وب‌سایت طول بکشد، مشتری صبر نخواهد کرد و به‌سادگی از وب‌سایت شما خارج خواهد شد. در حال حاضر جمع بسیار زیادی از کاربران (دو سوم در امریکا) وب‌سایت را با گوشی و تبلت باز می‌کنند. اگر وب‌سایت شما به‌درستی باز نشود مشتریان زیادی را از دست خواهید دید.

  • الهه تاج زاده

بر طبق گزارشات سایت Trendwatching این که مشتریان احساس کنند خدمات خوبی را از یک مؤسسه دریافت کرده‌اند، درست شبیه به احساس عاشق شدن است! چرا که وقتی خدمات مشتریان به خوبی ارائه شود، در مشتری ایجاد حس مهم بودن و ارزشمند بودن می‌کند و اینها همان احساساتی است که در یک عشق اتفاق می‌افتد.

سه روش وجود دارد که به ایجاد این حس در مشتریان کمک می‌کند:

• کارهایی فراتر از خواسته و نیاز مشتریان انجام شود.

• آسایش مشتریان به خوبی درک شود.

• «در دسترس بودن» یک نوع سرمایه‌گذاری لحاظ شود و نه هزینه.

  • الهه تاج زاده

4 استراتژی ثابت شده برای افزایش فروش محصولاتتان

ü      روی حفظ مشتری در تمام طول زندگی تمرکز کنید :

«مشتری اولین بار، مشتری همیشگی»

وقتی مشتری محصول شما را خریداری کرد، این نباید پایان ارتباط شما با آن‌ها باشد. بر حفظ ارتباط محکم با مشتریان خود تمرکز کنید. این می‌تواند باعث ایجاد اعتماد شود و ارزشی را به محصولتان اضافه کند.


  • الهه تاج زاده

۹ مهارت ضروری مدیریت منابع انسانی! شما چندتا از آنها را دارید؟


اولین مهارت کلیدی: سازماندهی.

مدیریت منابع انسانی، نیاز به یک رویکرد منظم دارد. فایل های سازمان یافته، مهارت های مدیریت زمان قوی و بهره وری شخصی، کلید اثربخشی منابع انسانی می باشند.

دومین مهارت کلیدی: عملکرد چند وظیفه ای.

 مشغول جذب، نگهداری، ارزیابی و آموزش منابع انسانی سازمان باشد و در مجموع می بایست به عنوان یک میزبان، از سایر وظایف آگاه باشد.


  • الهه تاج زاده