جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

الهه تاج زاده هستم، کارشناس رشته مدیریت بازرگانی و کارشناس ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات.در زمینه های مدیریت، بازرگانی، مارکتینگ، تبلیغات، ارتباط با مشتریان، تحلیل بازار، ترجمه تخصصی متون مدیریت و تدریس زبان انگلیسی فعالیت می کنم.
تصمیم دارم در این وبلاگ، تمامی فایل های درسی و غیر درسی، تجربیات و دانسته های خودم رو در اختیار دوستان علاقه مند در این زمینه قراردهم.

نویسندگان

اینباند مارکتینگ چیست؟

دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۰۶ ب.ظ

اینباند مارکتینگ در فارسی با عنوان "بازاریابی درون گرا "یا "بازاریابی جاذبه ای" معنی می شود که شاید به درستی انتقال دهنده معنای این عبارت نباشد به همین علت بررسی مفهوم این عبارت می پردازیم، اینباند مارکتینگ در چند سال اخیر از اهمیت زیادی برخوردار گردیده و توجه به این مفهوم در سال ۲۰۱۶ می تواند عامل موفقیت تبلیغ برند به ویژه در فضای مجازی رو به رشد باشد.

اینباند مارکتینگ (بازاریابی درون گرا) مفهومی است که با گسترش اینترنت و فعالیت در فضای مجازی شکل گرفته است. اینباند مارکتینگ در معنای ساده تر ابزار یا روشی است برای اینکه برند شما توسط مشتری در سریع ترین زمان ممکن و با سهولت پیدا شود و برای این مقصود چندین تکنیک ارائه می دهد.

اولین، محبوبترین و مهمترین این تکنیک ها "محتوای مناسب" است. که تحت عنوان بازاریابی محتوا شناخته می شود. بازاریابی محتوا و بازاریابی درون گرا گاهی به جای یکدیگر به کار می روند اما واقعیت این است که بازاریابی محتوا زیرشاخه بازاریابی درون گرا است.

با کمک مدیریت محتوا که توسط صاحبین برند و یا آژانس های تبلیغاتی برای مشتریان انجام می شود، برندها محتوای اصلی درمورد پیام یا هدف خود را به جالب ترین شکل ممکن در غالب یک متن و با استفاده از کلیدواژه های تعیین شده در بلاگ ها قرار می دهند. سپس محتوای سایت را از این طریق بهبود می بخشند تا مخاطبان با جستجوی هرکدام از کلیدواژه ها به سایت موردنظر برسند و از این طریق به رتبه بهتری در نتایج صفحات موتورهای جستجو در مقایسه با سایر رقبا دست یابند.

هدف از این محتوا مستقیماً افزایش فروش نیست بلکه هدف در دسترس بودن و ظاهر شدن در برابر چشمان مخاطبان به طرق مختلف است تا از این طریق سرنخ های جدید ایجاد کرده و در نهایت آگاهی نسبت به برند مورد نظر به طور قابل توجهی افزایش یافته و میانگین مشتریان آگاه نسبت به برند که در آینده خرید هم می کنند، افزایش یابد.

یکی دیگر از زیرشاخه های بازاریابی اینباند یا درونگرا، بازاریابی رسانه های اجتماعی است که برای ساختن هویت و اعتبار سازمان یا برند محصول مورد نظر بسیار مهم است و ضمن اینکه در این زمینه هزینه تبلیغات چندانی هم وجود ندارد، در بازاریابی دیجیتالی معمولاً از نشر مطالب، عکس، ویدئو، اینفوگرافیک و که قابلیت فراگیر شدن یا در اصطلاح ویروسی شدن را دارند، استفاده می شود تا در شبکه های اجتماعی در معرض دید تعداد زیادی از مردم(مخاطبان هدف یا غیر هدف) قرار گیرد. صاحبان برندها با داشتن یک استراتژی حساب شده برای شبکه های اجتماعی خود می توانند برند خود را به خوبی نمایش داده و مخاطبان را به فالوورهای خود در شبکه های اجتماعی تبدیل کرده و از تک تک آنها یک مشتری وفادار بسازند.

حال با درک مفهوم اینباند مارکتینگ به علت ضرورت آن می پردازیم:

ازاریابی درون گرا (Inbound Marketing) در مقابل عبارت (Outbound Marketing) یا بازاریابی برون گرا، قرار می گیرد. بازاریابی برون گرا همان تبلیغاتی است که سالیان سال است به شکل های مختلف مثل آگهی های چاپی، تبلیغات محیطی، تبلیغات تلویزیونی و انجام می شود و امروزه به علت تبدیل شدن دنیا به دهکده جهانی و افزایش تعاملات، شدت این تبلیغات سنتی به قدری است که منجر به شکل گیری دیدگاهی منفی نسبت به تبلیغات و مقاومت در برابر تبلیغات گردیده است، و بیشتر افراد از انواع روش های مسدود کننده آگهی ها و تبلیغات استفاده می کنند تا در معرض اینگونه تبلیغات قرار نگیرند، اهمیت اینباند مارکتینگ در این است که تبلیغات را به گونه ای نامحسوس یا تلفیق شده با ویژگی های بصری جذاب به مخاطب انتقال می دهد به همین دلیل مخاطب ضمن اینکه در معرض تبلیغ قرار گرفته و پیام برند را دریافت کرده است، مجذوب ابعاد دیگری از تبلیغ می شود و تمایل دارد که در مورد تبلیغ صحبت کرده و حتی آن را با دوستانش به اشتراک بگذارد. در بازاریابی برون گرا شما یک برند را تبلیغ می کنید و به دنبال مشتری می گردید اما در بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) این مشتری است که با توجه به نیازش به دنبال شما می گردد، پس تنها کافیست که به خوبی در دسترس باشید و راه های منتهی به خودتان را افزایش دهید و ارتباط را تسهیل کنید.

منبع : http://www.maat.ir

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۱/۱۲
  • ۱۴۴۸ نمایش
  • الهه تاج زاده

نظرات (۲)

  • مهدی مختاری
  • بسیار عالی بود . .

    پاسخ:
    درود بر شما
    ممنونم از حسن توجهتون.
    ایام به کام
  • مهندس رضا عباسی
  • با عرض سلام و احترام

    مطالب  وبلاگتان بسیار عالی و مورد پسند بود.گروه مدرسین پایتخت کلیه ی سوالات امتحانی مدارس،کنکور،دانشگاه های دولتی و آزاد را به صورت رایگان برای دانلود شما قرار داده و توسط متخصصین فعال کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه های برتر کشور در تمام ساعات شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.در ضمن باعث افتخار ماست که   لینک سایت گروه مدرسین پایتخت را در وبلاگتان ببینیم.

    با سپاس فراوان

    گروه مدرسین پایتخت
    پاسخ:
    باسلام و درود
    ممنونم از حضور شما خیلی محبت دارید
    موفق باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی