جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

الهه تاج زاده هستم، کارشناس رشته مدیریت بازرگانی و کارشناس ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات.در زمینه های مدیریت، بازرگانی، مارکتینگ، تبلیغات، ارتباط با مشتریان، تحلیل بازار، ترجمه تخصصی متون مدیریت و تدریس زبان انگلیسی فعالیت می کنم.
تصمیم دارم در این وبلاگ، تمامی فایل های درسی و غیر درسی، تجربیات و دانسته های خودم رو در اختیار دوستان علاقه مند در این زمینه قراردهم.

نویسندگان

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

در نوشتار زیر عنوان‌های هشت گانه‌ای که بارها آزمایش شده و منجر به فروش بیلیونها دلار کالا و خدمات شده‌اند، معرفی می‌شوند. آنها را با دقت بخوانید، به کار بگیرید و سپس در صدد خلق روش منحصر به فرد خود برآیید.

  1. عنوان‌های بی واسطه
  2. عنوان‌های با واسطه
  3. اخبار
  4. چگونه
  5. سؤال
  6. عنوان‌های امری
  7. عنوان های تهییج‌کننده
  8. عنوان گواه 

  • الهه تاج زاده

ارزیابی عملکرد کارکنان مرکز آموزش یگانه هر 6 ماه یکبار انجام می‌شود. مواردی از قبیل پرداخت پاداش، بهره‌وری و عقد مجدد قرارداد با کارکنان قراردادی منوط به‌این ارزیابی می‌باشد. البته‌این ارزیابی فقط مخصوص کارکنان قراردادی است و ارزیابی کارکنان رسمی به‌این شکل نمی‌باشد. 

هر 6 ماه یکبار فرم ارزیابی به فرد ارائه می‌شود که شامل 3 بخش است. بخش اول توسط خود فرد پر می‌شود و ارزیابی شونده به خود نمره می‌دهد. بخش دوم توسط سرپرست مستقیم فرد و بخش سوم توسط مدیر مربوطه تکمیل می‌شود. چنانچه تفاوت چشمگیری میان نمرات ارزیابی شونده و سرپرست یا مدیر او وجود داشته باشد باید پاسخگو باشد. 

یکی دیگر از فرم های ارزیابی که طراحی شده بود و حدود دو سال نیز مطابق آن ارزیابی کارکنان و بخصوص پرداخت پاداش صورت می‌گرفت، فرمی بود که کارکنان یکدیگر را ارزیابی می کردند. تکمیل این فرم پیامدهای بسیاری را در پی داشت. بعنوان مثال کارکنانی که با یکدیگر رابطه دوستی داشتند فرم ارزیابی یکدیگر را بسیار خوب پر می‌کردند و یا با هم تصمیم می‌گرفتند که یک نفر را بسیار بد ارزیابی کنند. 

  • الهه تاج زاده

سال‌ها و قرن‌های زیادی باور مردم بر این بود که هوش مفهومی دارد که به طور مستقیم با فکر و مغر انسان در ارتباط است و باهوش بودن یک فرد را با حل شدن مساله‌های ریاضی و فیزیک و شیمی او می‌سنجیدند و در فضای علمی هم از آن با IQ یاد می‌شد. بودن و هستند هنوز افراد و سازمان‌هایی که برای سنجش یک فرد، فقط هوش IQ او را مورد سنجش قرار می‌دهند و نتیجه این موضوع در بسیاری مواقع چندان رضایت‌بخش نیست. چرا که هوش ذهنی به تنهایی معیاری مناسب برای سنجش افراد نخواهد بود.
هوش یکی از مهم‌ترین سازه‌های فرضی است که از زمان مطرح شدن آن توسط آلفرد بینه در اوایل قرن بیستم همواره برای تبیین موفقیت شغلی و کارآیی به کار رفته است؛ اما چند سالی است که مفهومی مهم و تکمیلی درباره هوش مطرح شده است؛ هوش هیجانی.
  • الهه تاج زاده

زبان بدن چقدر اهمیت دارد؟

آیا می دانسیتد که ۵۵ درصد از آنچه هنگام صحبت کردن منتقل می‌­کنید از طریق زبان بدن است. در واقع زمانی‌که درباره موضوعی عاطفی صحبت می­‌کنید تنها حدود ۷% از آنچه فرد مقابل می­شنود با استفاده از کلمات منتقل می­‌شود. همچنین اغلب اوقات تنها با نگاه کردن به دست­‌های یک سیاستمدار می­‌توانید بگویید او درباره چه چیزی فکر می­‌کند. طبق تحقیقات اغلب در ۵ دقیقه می‌­توانید افراد را با دقت ۷۰% ارزیابی کنید اما گاهی نیز ممکن است دچار اشتباه شویم و این ۳۰% می­‌تواند برای ما گران تمام شود.

در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که  تحقیقات راجع به تفسیر زبان بدن افراد می­‌توانند به ما یاد دهند؟

  • الهه تاج زاده

بوریس گرویبسرگ (Boris Groysberg) در کتابش با عنوان : «تعقیب ستارگان» به بررسی نظرات ۴۰۰ مشاور تحقیق در ۵۰ شرکت موفق در آمریکا و بیش از ۵۰۰ مدیر اجرایی در سطح جهان درباره تغییر شغل پرداخته است. او از آن‌ها خواسته است که مهمترین اشتباهاتی که کارمندان‌ در هنگام تغییر شغل انجام می‌دهند چیست.

اشتباهاتی که بیشتر محققین تکرار کرده‌اند عبارتند از:


  • عدم انجام تحقیقات کافی

  • فقط به پول توجه کردن

  • دست بالا گرفتن خود

  • کوتاه مدت فکر کردن

بیاید نگاه دقیق‌تری به این اشتباهات بیندازیم:

  • الهه تاج زاده