جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

الهه تاج زاده هستم، کارشناس رشته مدیریت بازرگانی و کارشناس ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات.در زمینه های مدیریت، بازرگانی، مارکتینگ، تبلیغات، ارتباط با مشتریان، تحلیل بازار، ترجمه تخصصی متون مدیریت و تدریس زبان انگلیسی فعالیت می کنم.
تصمیم دارم در این وبلاگ، تمامی فایل های درسی و غیر درسی، تجربیات و دانسته های خودم رو در اختیار دوستان علاقه مند در این زمینه قراردهم.

نویسندگان

۴ اشتباه مهم در مسیر تغییر شغل

يكشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۵ ب.ظ

بوریس گرویبسرگ (Boris Groysberg) در کتابش با عنوان : «تعقیب ستارگان» به بررسی نظرات ۴۰۰ مشاور تحقیق در ۵۰ شرکت موفق در آمریکا و بیش از ۵۰۰ مدیر اجرایی در سطح جهان درباره تغییر شغل پرداخته است. او از آن‌ها خواسته است که مهمترین اشتباهاتی که کارمندان‌ در هنگام تغییر شغل انجام می‌دهند چیست.

اشتباهاتی که بیشتر محققین تکرار کرده‌اند عبارتند از:


  • عدم انجام تحقیقات کافی

  • فقط به پول توجه کردن

  • دست بالا گرفتن خود

  • کوتاه مدت فکر کردن

بیاید نگاه دقیق‌تری به این اشتباهات بیندازیم:

۱- عدم انجام تحقیقات کافی

تحقیق درباره شرکتی که می‌خواهید بروید، قبل از رفتن به مصاحبه اولیه بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که آنجا جای است که موجب خوشحالی و شادی شما می‌شود.

انسان‌های که به دنبال تغییر شغل هستند اغلب تحقیقات مناسبی درباره شرکتی که می‌خواهند شروع به کار بکنند انجام نمی‌دهند، در مقابل شرکت‌ها هم گاهی از عناوین جذابی برای شغل‌ها استفاده می‌کنند تا افراد با استعداد را جذب کنند. اما این کار در نهایت هم به ضرر کارمند است و هم شرکت. چون کامند از آن کار خسته می شود و در نتیجه احتمالا با اشتیاق کامل کار نخواهد کرد و کمتر موجب پیشرفت شرکت می‌شود.

۲-فقط به پول توجه کردن

چون پول یکی از آسان‌ترین معیارهای موفقیت است، اغلب انسان ها معیارهای کمتر سنجش پذیر همانند همکاران خوب، احترام و لذت بردن از شغل را نادیده می‌گیرند.

این قضیه درآمد بیشتر اما در کل شادی کمتر به همراه دارد.

«پول برگ برنده است، و انسان‌های که آگاهی کمتری درباره اولویت های واقعی و فاکتورهای موفقیت دارند فقط به پول توجه می کنند

۳- دست بالا گرفتن خود

انسان‌ها اغلب در هنگام مواجه با مشکلات جدید توانای‌هایشان را دست بالا می‌گیرند. همین قضیه هنگامی که با مورد اول همراه شود، یعنی اطلاعات کافی از شغل مورد نظر نداشته باشد و نتواند مشکلات و مسائل احتمالی را پیش بینی کند می تواند با اثرات مخربی همراه باشد.

افرادی که از شغل‌شان خسته شده‌اند و به دنبال تغییر شغل هستند، اغلب شرکت یا سازمانی که در آن حضور دارند را عامل مشکلات می‌دانند و نمی‌فهمند خودشان هم بخشی از مشکل هستند.

۴- کوتاه کردن مدت فکر

ما همیشه فکر می‌کنیم انسان‌های موفق همیشه در حال انتخاب از بین گزینه‌های بزرگتر و بهتر هستند. اما در واقع این چنین نیست و تحقیقات نشان می‌دهد آن‌ها کمترین تغییر را در زندگی کاریشان ایجاد می‌کنند.

بوریس گرویسبرگ می‌گوید: یافته‌ها نشان می‌دهد که انسان‌های موفق کمتر به دنبال تغییر شغل شان هستند.آنها بیشتر بلند مدت فکر می کنند و به خاطر شکست ها یا مشکلات مقطعی حاضر به تغییر شغل نیستند.


منبع : وب یاد

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۹/۰۱
  • ۲۶۱ نمایش
  • الهه تاج زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی