جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

الهه تاج زاده هستم، کارشناس رشته مدیریت بازرگانی و کارشناس ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات.در زمینه های مدیریت، بازرگانی، مارکتینگ، تبلیغات، ارتباط با مشتریان، تحلیل بازار، ترجمه تخصصی متون مدیریت و تدریس زبان انگلیسی فعالیت می کنم.
تصمیم دارم در این وبلاگ، تمامی فایل های درسی و غیر درسی، تجربیات و دانسته های خودم رو در اختیار دوستان علاقه مند در این زمینه قراردهم.

نویسندگان

عنوان تبلیغ چه تاثیری در فروش دارد؟

شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۶ ب.ظ

در نوشتار زیر عنوان‌های هشت گانه‌ای که بارها آزمایش شده و منجر به فروش بیلیونها دلار کالا و خدمات شده‌اند، معرفی می‌شوند. آنها را با دقت بخوانید، به کار بگیرید و سپس در صدد خلق روش منحصر به فرد خود برآیید.

  1. عنوان‌های بی واسطه
  2. عنوان‌های با واسطه
  3. اخبار
  4. چگونه
  5. سؤال
  6. عنوان‌های امری
  7. عنوان های تهییج‌کننده
  8. عنوان گواه 

عنوان‌های بی‌واسطه
این عنوان‌ها، بدون استفاده از نمایش کلمه‌ها، معانی پنهانی و ایهام و جناس، به طور مستقیم پیشنهاد فروش را مطرح می‌کنند:

 «بلوزهای ابریشم خالص با 30درصد تخفیف» این آگهی به طور مستقیم با شما وارد صحبت می‌شود. بسیاری از خرده فروشان از آگهی‌های روزنامه برای تبلیغ کالای خود استفاده می‌کنند و با آن‌ها بدون واسطه وارد صحبت می‌شوند و مشتریان را به فروشگاه‌های خود می‌کشانند.


عنوان با واسطه
عنوان با واسطه منظور خود را به صراحت اعمال نمی‌دارد. این عمل موجب برانگیختن کنجکاوی می‌شود و خواننده پاسخ های خود را در متن تبلیغ می‌یابد.

 یک آگهی برای دستگاه مخلوط کننده صنعتی می‌گوید: « ده میلیون به یک، ما می‌توانیم آن را مخلوط کنیم.» در ابتدا این جمله شما را متحیر می‌سازد، اما پس از خواندن متن در می‌یابید که «ده میلیون به یک» به قدرت مخلوط کننده اشاره می‌کند که قادر است دو سیال را که غلظت یکی ده برابر دیگری است با یکدیگر مخلوط کند. این عنوان دارای معانی مضاعف است و شما ناچار به خواندن متن هستید.


اخبار یا اطلاع‌رسانی
اگر شما خبرهایی در مورد محصول خود دارید، بایستی در عنوان خود مطرح کنید. این خبرها می توانند وعده ارائه یک کالای جدید و یا پیشرفت هایی را که در ساخت یک کالا در نظر گرفته شده است، «یک موقعیت جدید و پیشرفته» و یا «کاربرد جدیدی برای یک محصول قدیمی» را به خواننده بدهند.

 به نمونه‌های زیر توجه کنید:
مدل‌های جدید کامپیوترهای قابل حمل، ارزش بردن به هر جایی را دارند از شرکت اپل


 
چگونه
کلمه «چگونه» نقش یک معجزه واقعی را درعنوان‌های تبلیغاتی، مجلات، مقاله‌ها و عنوان‌های کتاب ایفا می‌کند. بیش از 7000 نسخه کتاب با این عنوان فروش می‌شوند. بسیاری از نویسندگان ادعا می‌کنند که اگر عنوان خود را با این کلمه آغاز کنید، سایر کلمات را نیز درست انتخاب خواهید کرد. شاید حق با آن ها باشد.

 عنوان‌های: « چگونه می‌توان یک مهمانی ساده را به یک ضیافت مبدل ساخت؟»، «چگونه می‌توان سریعتر و بهتر نوشت؟»، «چگونه می‌توان در سی روز سیگار کشیدن را ترک کرد ؟… وگرنه پولتان را پس بگیرید»

هر زمانی که عنوان مناسبی را به خاطر نمی‌آورم، متوسل به چگونه می‌شوم و آنچه را که این کلمه به دنبال می‌آورد، معمولا یک عنوان جالب و متناسب است که به کار می‌گیریم، تا عنوان بهتری را جانشین آن سازیم.


 
سؤال
سؤالی که در عنوان یک تبلیغ مطرح می‌شودباید از نظر یک خواننده پرسشی قاطع و جدی بوده، کنجکاوی او را تا حد جستجوی این پرسش در متن آگهی برانگیزد.

 به این نمونه‌ها توجه فرمایید: «آیا پمپ‌های شما، هنگام عمل بیش از آنچه لازم است تولید هزینه می‌کنند؟» یا  «آیا شما هم با یکی از این مشکلات تزیین منزل روبه رو شده‌اید؟»
همانطور که می‌بینید، سؤالی که در عنوان مطرح می‌شود، باید همواره کنجکاوی، علایق شخصی و احساس نیاز خواننده و نه تبلیغ‌کننده را، برانگیزد. نمونه‌ای از این دست را بخوانید: «آیا می‌دانید که کمپانی ایکس وای زد، این روزها مشغول چه کاری است؟» پاسخ خواننده این است: «به من چه ارتباطی دارد!» و صفحه را ورق می زند.


عنوان‌های دستوری
عنوان‌های دستوری که به مخاطبان خود راه انجام کاری را نشان می‌دهند، موجب افزایش فروش می‌شوند. در این جا به چند عنوان دستوری توجه کنید: « داخل باک اتومبیلتان یک پلنگ بگذارید!» (بنزین اسو)
توجه کنید که نخستین کلمه در یک عنوان امری، باید به صورت فعل امری و تهییج‌کننده باشد که خواننده را بلافاصله به تحرک وادارد.


عنوان های تهییج کننده
یکی از راه‌های ساده و مؤثر نگارش متن تبلیغ، فهرست کردن ویژگی‌های محصول است. اگر شما تبلیع خود را به این صورت بنویسید، می‌توانید از یک عنوان توجیه‌کننده که به معرفی فهرست شما می پردازد، استفاده کنید.

 نمونه هایی از این دست عبارتند از: «هفت دلیل که توجیه می‌کنند چرا باید شما به سازمان هوانوردی و فضانوردی ملحق شوید» و یا «از 120 تا 4000 دلیل مختلف که توجیه می‌کنند چرا باید شما کت پوست خود را در عرض چهار روز آینده خریداری کنید؟».

 این گونه عنوان‌ها نیازی به عبارت «به چه دلیل» ندارند. سایر عبارتهای معرفی کننده از قبیل «6راه» و یا «7 قدم»و یا «این راه انجام … » انتقال این پیام را به عهده می گیرند.


عنوان گواه
در یک آگهی گواهی‌دهنده، مشتریان شما به جای شما، کار فروش را به عهده می‌گیرند.

 برای مثال: «برنده اسبق جایزه بزرگ یک کمپانی، چگونگی این خوش اقبالی را برای شما شرح می‌دهد.» این روش مؤثر است، زیرا دلایلی را ارائه می‌کند که مبین رضایت مشتریان از کمپانی است. در آگهی‌هایی از این قبیل، که در روزنامه‌ها و مجلات چاپ می‌شوند، متن تبلیغ از زبان خود مشتری نوشته شده، معمولا عکس او، متن را همراهی می‌کند. علامت نقل قول و یا گیومه ای که در دو طرف عنوان و یا متن آگهی باز می شود‌، حاکی از گواهی مرغوبیت کالا از زبان شخص ثالث است. در زمان نوشتن چنین تبلیغی، تا آنجا که ممکن است از کلمه‌های خود مشتری استفاده کنید و گفتار او را تصحیح نکنید، چرا که یک لحن طبیعی و ساده به اعتبارگواهی می‌افزاید.


  • الهه تاج زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی