جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید!

جستجوی انواع فایل ها

الهه تاج زاده هستم، کارشناس رشته مدیریت بازرگانی و کارشناس ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات.در زمینه های مدیریت، بازرگانی، مارکتینگ، تبلیغات، ارتباط با مشتریان، تحلیل بازار، ترجمه تخصصی متون مدیریت و تدریس زبان انگلیسی فعالیت می کنم.
تصمیم دارم در این وبلاگ، تمامی فایل های درسی و غیر درسی، تجربیات و دانسته های خودم رو در اختیار دوستان علاقه مند در این زمینه قراردهم.

نویسندگان

شعار تجاری و شعار تبلیغاتی - پارت2

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۴۴ ب.ظ

مواردی منفی که نباید در خلق یک شعار تجاری مورد استفاده قرار بگیرد:

·         بیش از حد طولانی بودن:

در صورتی که یک شعار تجاری بیش از حد طولانی باشد نمی توان انتظار داشت که به راحتی به خاطر سپرده شود و در نتیجه اصل دوم یک شعار تجاری خوب یعنی راحت به خاطر سپردن را نقض می کند.

·         اشاره داشتن به بنگاه اقتصادی بجای مشتری:

در صورتی که یک شعار به خود بنگاه اقتصادی، ماهیت، هدف و یا موارد دیگری که متعلق به بنگاه اقتصادی است اشاره مستقیم داشته باشد و در آن هیچ اشاره ای به مشتریان نشده باشد نمی توان انتظار داشت این شعار تجاری در بین مردم محبوبیتی پیدا کند. به نوعی مشتریان هیچ گونه احساس تعلقی به بنگاه اقتصادی نخواهند داشت.

ایرانسل : از کی تا حالا ؟


·         عدم ایجاد ارتباط قوی و منطقی با مشتریان:

در صورتی که یک شعار تجاری نتواند ارتباط قوی و منطقی بین مشتریان و بنگاه خود برقرار کند نمی توان آن را در زمره شعارهای خوب تجاری قرار داد.

·         بیش از حد جنبه عمومی داشتن:

یک شعار تجاری نباید بیش از حد به موضوعات عمومی اشاره داشته باشد بلکه باید ویژگی های مثبت و در عین حال منحصر بفرد محصولات و یا خدمات بنگاه اقتصادی مورد نظر خود را بیان کند.

بانک ملی : هر جا سخن از اعتماد است باز هم نام بانک ملی ایران می درخشد .

اصل وجودی یک بانک اعتماد مشتری به آن است،‌ پس استفاده از آن در شعار بانک نکته خوبی به نظر نمی‌رسد.

·         ایجاد تصویری مبهم در ذهن پس از خوانده شدن:

یک شعار تجاری خوب باید پس از خوانده شدن هرگز تصویری مبهم ، نا متعارف و یا مجهول در ذهن خواننده خود ایجاد نکند بلکه باید تصویر ایجاد شده در ذهن خوانده تا حد امکان واضح و بدون هیچ گونه جای سوالی باشد.


شعار تبلیغاتی (Advertising Slogan )

شعار تبلیغاتی کمتر از شعار تجاری توسط بنگاه های اقتصادی مورد توجه قرار می گیرد .شعار تجاری دارای چند ویژگی می باشد که قدرت اثر گذاری آن را از شعار تجاری بیشتر کرده است اول اینکه شعار تبلیغاتی دارای قدرت انعطاف پذیری بسیار زیادی می باشد به طوری که در هر تبلیغ و یا برای هر نوع خاصی از محصولات و یا خدمات می تواند متفاوت باشد و یکی دیگر این که در تعداد انتخاب شعار تبلیغاتی محدودیتی وجود ندارد در حالی که شعار تجاری می تواند تغییر کند ولی در بار تنها می بایست یک مورد بیشتر نباشد.

یک شعار تبلیغاتی یک جمله کوتاه و هوشمندانه است که در عرصه رقابت تبلیغاتی توجه مشتریان را جلب می کند که در تبلیغات تلویزیونی، متنی و … به کار می رود. در واقع شعار تبلیغاتی مشتری را وادار به توقف و تفکر می کند.

در خلق شعار تبلیغاتی لازم به رعایت نکات بسیار نیست و این موضوع به آن علت است که شعار تبلیغاتی را می توان در هر لحظه عوض کرد و یا هر تعداد شعار تبلیغاتی که مورد نیاز است انتخاب کرد و در صورت موفق نبودن به سرعت می توان آن را کنار گذاشت و یک شعار تبلیغاتی جدید را جایگزین آن کرد. در خلق شعار تبلیغاتی تنها باید ۲ اصل رعایت شود:

·         کوتاه و مختصر باشد.

·         با معنی و مرتبط به کالا و یا خدماتی که تبلیغ آن را می کند باشد .

 

شباهت های شعار تجاری و تبلیغاتی:

·         هر دوی آنها مجموعه از لغات هستند که نوعی شعار محسوب می گردند.

·         هر دوی آنها را می توان در هر زمان که نیاز بود تغییر داد.

·         هر دوی آنها مشتری را وادار به توقف و تفکر میکنند ولی در نوع اثری که بر مشتری می گذارند متفاوت هستند.


تفاوت های شعار تجاری و تبلیغاتی:

·         شعار تجاری بخشی از هویت بنگاه اقتصادی است مانند اسم، لوگو و …. و برای اثر گذاری قوی و بلند مدت طراحی شده است ولی شعار تبلیغاتی برای استفاده کوتاه مدت می باشد.

·         هر دوی آنها مشتری را وادار به توقف و تفکر میکنند ولی شعار تجاری باعث ایجاد تصویری کلی از اعتبار و ماهیت بنگاه اقتصادی می شود و شعار تبلیغاتی باعث ایجاد عکس المعل سریع (خرید کالا و یا تقاضای خدمات بنگاه اقتصادی مورد نظر توسط بیننده و یا خواننده) می شود .

·         شعار تجاری را می توان در همه جا بکار برد از قبیل لوگو، در کلیه اوراق اداری در تبلیغات و … در حالی که شعار تبلیغاتی تنها در تبلیغات تلویزیونی، متنی و به طور خلاصه هر کجا که سخنی از تبلیغات بود می توان مورد استفاد قرار داد.

·         شعار تجاری را همانند شعار تبلیغاتی می توان در هر لحظه تغییر داد ولی در هر دوره زمانی تنها می توان یک شعار تجاری انتخاب کرد در حالی که این موضوع برای شعار تبلیغاتی صدق نمی کند و هر تعداد شعار تبلیغاتی که مورد نیاز باشد را می توان به طور همزمان مورد استفاده قرار داد.

نباید فراموش کرد شعار تجاری و تبلیغاتی علاوه بر اینکه ماهیت و هدفی را که بنگاه اقتصادی مورد نظر می خواهد به آن برسد بیان می کند بلکه می تواند به عنوان موثرترین عامل در فروش و یا تقاضای محصولات و خدمات آن بنگاه باشد.

 

 

 

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۱/۳۱
  • ۴۳۹ نمایش
  • الهه تاج زاده

نظرات (۱)

hi, and here was good

پاسخ:
Thank you.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی