تحلیل SWOT شرکت هارلی دیویدسون
هارلی-دیویدسن ( Harley-Davidson)نام تجاری نوعی موتورسیکلت است
که در کشور آمریکا توسط شرکتی با همین عنوان تولید میگردد و در سال 1903 تاسیس شد.مرکز
این شرکت در میلواکی در آمریکا است. سابقه موتور سیکلتهای هارلی دیویدسون به سال ۱۹۰۳ برمیگردد.
این شرکت تا سال ۱۹۶۰ تمام رقبای امریکایی خود در بازار را کنار زد و ۷۰ درصد
بازار را در اختیار خود گرفت. در سال ۱۹۶۰ حدود ۴۰۰ هزار موتور سیکلت در ایالات
متحده تولید کرد و درطول ۱۵سال بعد از جنگ جهانی دوم ۲۰۰هزار دستگاه نیز به
آمار آن افزود .
نقاط قوت - Strengths:
ابداع و نوآوری، مشتریان وفادار، برند معتبر و قدرتمند، موقعیت مالی قدرتمند، محصولات با کیفیت بالا، محصولات منحصر به فرد، شبکه توزیع موجود، کاهش هزینه ها، بازار قوی، نرخ رشد بالا، قدمت و تجربه، مدیریت کارآمد، تنها برنده دارنده کارخانه تولید محصولات سنگین وزن، دارا بودن 70% از سهم بازار در تولید محصولات سنگین، ارتباط پایدار با تامین کنندگان
نقاط ضعف - Weaknesses:
قیمت بالا در مقایسه با سایر محصولات مشابه، هزینه های بالا، توزیع نامناسب، نداشتن تحقیقات بازاریابی دائمی، نداشتن سیاست مناسب برای جذب مشتریان جدید، نداشتن استراتژی های تبلیغاتی کافی، مشتریان محدود، عدم وجود تنوع در محصولات، تکنیک های بازاریابی ضعیف، از دست دادن سهم بازار بطور متناوب
فرصت ها - Opportunities:
محصولات و خدمات جدید، بازارهای جدید و فراتر از مرزهای داخلی، توسعه محصول و خدمات، ارائه محصولات منطبق بر بازارهای خارجی، رونق اقتصادی، سطح درآمد بالا با نرخ افزایش ثابت، گروه های جدید مشتری، تمایل بیشتر زنها و نوجوانان به استفاده از محصولات (درچرخه های جدید) ، درخواست محصولات در بازارهای خارجی در مقایسه با بازار داخلی، استفاده از محصولات (موتور) در مسابقات رالی
تهدیدها - Threats:
ظرفیت محدود و کمبود تامین کننده، افزایش سن خرید محصولات به 42 سال، تغییر در قوانین محیطی و دولتی، افزایش استانداردهای بازار، خط تولید متنوع رقبا، شدت رقابت، تعداد رقبا، تغییرات خارجی(سیاست،مالیات و..)، هزینه پایین رقبا یا واردکنندگان، محصولات جایگزین، ورود رقبای قدرتمند ژاپنی، توسعه صنعت اتومبیل و خودرو سازی
- ۹۴/۰۸/۱۰
- ۲۰۰۰ نمایش