محتوای کوتاه یا Micro Content چیست؟
طبق تحقیقاتی که بر روی کاربران اینترنت و رفتارشناسی مخاطبان وب در دانشگاههای هامبورگ و هانوفر انجام شد، مشخص شد بیش از ۵۰% از کاربران اینترنت کمتر از ۱۰ ثانیه بر روی یک صفحه از وب باقی میمانند. همین موضوع منجر به ایجاد مفهوم جدید محتوای کوتاه یا Micro Content در دنیای بازاریابی اینترنتی شد.
در حقیقت بازاریابان محتوا و کپی رایترها بر آن شدند که بتوانند با محتوای کوتاه اما اثرگذار به جذب مخاطبان خود در مدت زمان کمتر از ۱۰ ثانیه بپردازند.مزایای این نوع از محتوا سرعت تولید بالا، درک بهتر، قابلیت به اشتراک گذاری بالا و در نهایت اثرگذاری بیشتر هست .
محتوای کوتاه انواع مختلفی مثل محتوای کوتاه متنی، اینفوگرافیک ها، محتوای عکسی، ویدئو و….دارند. تولید محتوای کوتاه به هیچ عنوان به معنای عدم اثربخشی محتوای بلند یا حذف مقالات آموزشی، ایبوکها و … نیست بلکه باید از این نوع محتوا در کنار محتوای بلند به عنوان یک استراتژی محتوایی قدرتمند استفاده کرد.
همین مطلبی که در حال مطالعه آن هستید یک محتوای کوتاه یا Micro Content است.
منبع: امیرحسین کلهر
- ۹۵/۰۲/۲۷
- ۹۲۸ نمایش